آغاز ساخت طرح و توسعه کارخانجات مخمل و ابریشم در کاشان

آغاز ساخت طرح و توسعه کارخانجات مخمل و ابریشم در کاشان

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفتگو با خبر گزاری صدا و سیما در کاشان از طرح و توسعه کارخانجات مخمل و ابریشم خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای طرح توسعه جامع که در زمینی به مساحت 30 هکتار در چند فاز ساخته می شود، حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال نیاز می‌باشد.

دکتر حسین مدرس خیابانی گفت: حجم سرمایه‌ گذاری برای اجرای فاز اول طرح توسعه مذکور 3000 میلیارد ریال می باشد که ۱۴۰۰ میلیارد ریال از آن در قالب تسهیلات بانکی است. وی گفت با اجرای طرح توسعه جامع در این کارخانجات که مجهز ترین دستگاه های روز در آن نصب و راه اندازی می شود، اشتغال بالغ بر ۷۰۰ نفر ایجاد خواهد شد و کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان جایگاه واقعی خود را در صنعت نساجی کشور باز خواهد یافت.

در ادامه این گفتگو مدیرعامل گروه توسعه ملی افزود: کارخانجات مخمل و ابریشم در سال ۱۳۲۹ تأسیس شده که تا حدود ۲۰ سال پیش نزدیک به ۴ هزار نفر در این مجموعه تولیدی مشغول به کار بوده اند.

وی بیان کرد: سهامدار عمده این کارخانه در حال حاضر، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی می‌باشد. با توجه به عدم به روز رسانی ماشین آلات خط تولید، بخش زیادی از ماشین آلات این کارخانه از رده خارج شده و متأسفانه تا کنون اقدامی برای جایگزینی آنها نشده است. در چند سال اخیر اقداماتی جهت اجرای طرح توسعه شرکت انجام گرفته است. طرح توسعه جامع شرکت در چند فاز مختلف تدوین گردیده است.

آغاز ساخت طرح و توسعه کارخانجات مخمل و ابریشم در کاشان

 مدیرعامل گروه توسعه ملی در رابطه با واگذاری شرکت های تابعه این مجموعه گفت: پیرو دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر خصوصی سازی و خروج از بنگاه داری و سیاستهای دولت محترم ، شرکتهای تابعه گروه در فهرست واگذاری قرار گرفته است.

مدرس خیابانی درباره ی جدیدترین وضعیت واگذاری ها در این گروه، اظهار کرد: تاکنون واگذاری پنج شرکتِ “نوآوران توسعه ملی، سیمرغ، گروه توسعه هنر ایران، دوده صنعتی پارس و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن” مجموعاً به ارزش نزدیک به 1000 میلیارد تومان و از طریق برگزاری مزایده عرضه عمده سهام و یا عرضه خرد و تدریجی در تابلوی بورس، انجام شده‌ است.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است